Sunday, October 6, 2013

Permata hatiku

Teks: Nurnadia Md Jaini

Bismillahirrahmanirrahim.

Inilah buah hati pengarang jantung saya. Setiap hari sebelum ke pejabat saya akan menghantar mereka ke rumah pengasuh. Pukul 5 petang selepas habis habis kerja baru saya ambil anak-anak. Kadang-kadang saya terpaksa ambil lewat kerana urusan kerja.
   Hari Jumaat dan Sabtu pula, saya akan tinggalkan mereka pada metua di sebelah pagi kerana pergi berniaga di pasar minggu. Dulu saya pernah membawa Adam berniaga pada awal perniagaan tapi metua lebih suka jika tinggalkan mereka pada metua semasa berniaga.
   Ini bermakna masa saya dengan anak-anak amat terhad. Jadi, jika saya ada masa terluang seboleh-bolehnya saya nak luangkan masa sepenuhnya bersama mereka seperti hari ini. Saya selalu berangan yang saya menjadi suri rumah sepenuh masa dan dalam masa yang sama mampu menjana pendapatan sendiri. Saya nak lihat anak-anak saya membesar di depan mata saya sendiri. Doakan semoga saya mampu lakukannya sebelum anak semakin membesar.

Salam kasih sayang..Nadia
Wassalam.

No comments:

Post a Comment