Tuesday, September 24, 2013

Who Loves You?

Teks : Nurnadia Md Jaini

Bismillahirrahmanirrahim.
   Rindu rasa hati teringat mak dan ayah kat Perak nun jauh di sana. 8jam perjalanan baru boleh jumpa mak dan ayah. Dulu, saya hanya anak manja mak dan ayah. Semua benda mesti perlukan mak dan ayah. Tapi sekarang, keadaan telah berubah. Situasi sudah berbeza. Saya bukan sahaja anak mak dan ayah, saya juga isteri kepada Saifudin dan umi kepada Adam dan Zara.
     Kalau dulu saya yang mengaharapkan segalanya dari mak dan ayah tapi kini saya yang perlu sediakan segalanya untuk Adam dan Zara. Sungguh cepat masa berlalu. Sekarang saya pula yang menggalas tanggungjawab mak. Baru saya tahu betapa seorang ibu itu nak buat yang terbaik buat anak-anaknya. Terima kasih mak atas segala yang mak beri dan korbankan untuk anak mak ni. Sekarang giliran saya pula menunaikan tanggungjawab saya kepada anak-anak saya. Jasa mak dan ayah takkan sekali-kali saya lupakan.
   Disebabkan nak buat yang terbaik untuk anak-anaklah, saya memilih untuk berniaga. Betapa besarnya pengaruh kasih sayang tu dalam kehidupan kita sebenarnya.  Saya tak akan sia-siakan anugerah dan amanah Allah SWT ini. Moga Tuhan kuatkan saya setiap hari untuk meneruskan hari-hari yang penuh dugaan ini. Semuanya demi insan tersayang.
   Saya kirimkan doa buat mak dan ayah di kala rindu datang bertandang.
   Bismillahirrahmanirrahim..Ya Allah..Engkau Ampunila dosa kedua ibubapaku(Maryani bt Yahya dan Md Jaini bin Raziman).Engkau masukkanlah mereka ke dalam syurgamu. Engkau mudahkanlah hidup mereka di dunia dan akhirat. Tempatkanlah kedua ibubapaku di kalangan orang-ornag yang soleh.Amin
  Jom jadi anak solehah.
 Salam kasih sayang..NAdia.
Wassalam.


  

No comments:

Post a Comment