Wednesday, September 25, 2013

Perjalanan Hari Ini- 25 September 2013

Teks : Nurnadia Md Jaini

Bismillahirrahmanirrahim.
  Sebaik bangun tidur saya menyusukan Zara dahulu. Selepas Zara terlelap semula saya bingkas bangun untuk mula memasak. Biasanya saya cuma masak sedikit untuk Adam sahaja. Saya masak nasi dan lauk tengah hari dan petang serta sedikit sarapan untuk Adam. Adam gemar makan nasi berkuahkan masak lemak. Laju sikit Adam makan.
   Selepas selesai masak saya mula siapkan beg Adam dan Zara untuk dihantar ke pengasuh. Kemudian saya mula menyiapkan diri untuk ke pejabat. Saya dan suami jarang bersarapan di rumah kerana tak sempat. Jadi, kami hanya bersarapan di luar.
   Di pejabat, saya mula buat prsediaan untuk pergi mesyuarat. Banyak juga agenda dan tugasan yang perlu saya selesaikan. Tamat sahaja mesyuarat mula menyelesaikan tugasan yang perlu tindakan segera.
  Pukul 1 cepat-cepat balik rumah sebab nak masak lagi. Kadang-kadang seronok memasak. Macam terapi kepada tekanan di pejabat. Satu lagi kejar masa sebab nak siapkan tugasan kelas online ni lah. Saya kena kejar masa kalau tak kejar masa akan tinggalkan saya. Saya tak nak ketinggalan. Saya nak berada seiring dengan kawan-kawan kelas saya juga.(Bolehkan?)
  Oklah. Sekarang masa saya bersiap-siap nak ke pejabat semula. Semoga saya lebih bermotivasi nak buat tugasan yang menggunung ini.

Salam kasih sayang..Nadia
Wassalam.

No comments:

Post a Comment